سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برخی از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) درباره بسیج

 

امام خمینی

برخی از فرمایشات حضرت امام خمینی «ره» درباره بسیج : 

1- امام بسیج را تجلی وحدت و یکپارچگی آحاد مردم می‌دانستند و یادآور می‌شوند که هدف همه امامان معصوم ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان ملت مسلمان بوده است و فرموده‌اند: «ائمه ما با همان دید الهی که داشتند، می‌خواستند که این ملت‌ها را با هم بسیج کنند از راههای مختلف، اینها را یکپارچه کنند تا آسیب پذیر نباشند».

2- رهبر کبیر انقلاب اسلامی، از بسیج به‌عنوان طریقه دفاع از کیان انقلاب و اسلام یاد می‌کرده‌اند: «اگر دفاع بر همه واجب شد، مقدمات دفاع هم باید عمل شود ... این‌طور نیست که واجب باشد بر ما که دفاع کنیم و ندانیم چه جور دفاع کنیم.... ارتش بیست میلیونی (بسیج) فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است».

3- حضرت امام خمینی، با تعابیری لطیف بسیج را به‌مثابه کانون عشق‌ورزی، شهادت‌طلبی و پایمردی دانسته و فرموده‌اند: «بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند.»

4- بنیانگذار انقلاب اسلامی، بسیج را حقیقتی همیشگی و لشکری از مجاهدان طول تاریخ برشمرده‌اند، به بیان دیگر ایشان شکل‌گیری بسیج را تنها محدود به این دوره زمانی و جغرافیای ایران نمی‌دانسته‌اند، چنان که می‌فرمایند: «بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند».

5- امام خمینی(ره) محصول تفکر بسیجی را یقین و عشق‌ورزی می‌دانستند: «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد».

6- خمینی کبیر(ره) تربیت‌یافتگان مکتب بسیجی را انسانهایی می‌دانند که به‌نام و شهرت نمی‌اندیشند: «بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن، نام ونشانی در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند».

7- امام پایه و اساس شکل‌گیری بسیج را احکام فقهی و جهادی و مبتنی‌بر روحیه دفاع و بازدارندگی می‌دانستند: «سنگ بنای بسیج بر حکم فقهی و جهادی استوار است؛ جهادی که مبتنی‌بر روحیه دفاعی باشد و نه تهاجمی یا جهان‌گشایی».

8- از نگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی، تفکر بسیجی باید همواره در جامعه زنده باشد، چرا که آثاری که براین حقیقت ناب  است، برای همیشه نظام و انقلاب را بیمه خواهد نمود: «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند، بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان‌خاطر به‌کار خود ادامه دهد».

برگرفته از :  www.aftabnews.ir